trier par
Copyright © 2022 ABES / OCLCListe des résultats | Notice détaillée | Où trouver ce document ?  
rechercher (et) (Tous les mots) Cecil Lytle | 1 résultat(s)

Prêt Entre Bibliothèques Prêt
Photocopie

Services  
1

Livres

Identifiant pérenne de la notice : 
 
 
 
Type(s) de contenu (modes de consultation) :
Texte
Titre : 
Equal opportunity in higher education : the past and future of California's Proposition 209 / Eric Grodsky and Michal Kurlaender, editors
Alphabet du titre : 
latin
Auteur(s) : 
Grodsky, Eric. Éditeur scientifique
Kurlaender, Michal. Éditeur scientifique
Date(s) : 
cop. 2010
Langue(s) : 
anglais
Pays : 
Etats-Unis d'Amérique
Editeur(s) :
Description : 
1 vol. (XI-273 p.) ; 23 cm
ISBN : 
978-1-934742-73-0. - 1-934742-73-2. - 978-1-934742-72-3 (br.). - 1-934742-72-4 (br.)
 
Contient : 
Ch. 1. Introduction : Proposition 209 and the national debate on affirmative action / Christopher Edley Jr., with Ana Henderson, Michal Kurlaender, and Eric Grodsky. - ch. 2. Interpreting Proposition 209 and California's developing case law on affirmative action / Jeffrey L. Bleich and Mark R. Conrad. - ch. 3. The demography of higher education in the wake of affirmative action / Eric Grodsky and Michal Kurlaender. - Policy comment / Fabian Núñez. - ch. 4. Investigating the college destinations of University of California freshman admits / Susan A. Wilbur. - ch. 5. A portrait of underrepresented minorities at the University of California, 1994-2008 / Tongshan Chang and Heather Rose. - ch. 6. The role of community colleges in promoting student diversity in California. - Policy comment / Mary Sue Coleman. - ch. 7. The quest for excellence and diversity in UC freshman admissions / Michael T. Brown, Mark Rashid, and David Stern. - ch. 8. The effectiveness of California standards tests as alternatives to the SAT in predicting freshman grades / Samuel J. Agronow and Catherine Horn. - ch. 9. Building educational field stations to promote diversity and access in higher education / Hugh Mehan, Gail Kaufman, Cecil Lytle, Karen Hunter Quartz, and Rhona S. Weinstein. - ch. 10. Lessons about college admissions from the Texas top 10 percent law / Marta Tienda. - Policy comment / Peter Schmidt. - ch. 11. Toward equal opportunity in higher education / Michal Kurlaender and Eric Grodsky
 
 
Annexes : 
Notes bibliogr. p. 227-253. Index
 
Sujets : 
Educational equalization -- California
Education, Higher -- California
LC213.22
 
 
Origine de la notice : 
HMG
 
Liens externes
Worldcat :