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Identifiant pérenne de la notice : 
 
 
 
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Texte
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Image fixe
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Volume
 
Titre : 
Type tells tales / Steven Heller & Gail Anderson
Alphabet du titre : 
latin
Auteur(s) : 
Date(s) : 
2017
Langue(s) : 
anglais
Pays : 
Royaume-Uni de Grande-Bretagne et d'Irlande du Nord
Publication :
Description : 
1 volume (224 pages) : illustrations en couleurs ; 34 cm
ISBN : 
978-0-500-42057-7
 
Notes : 
Index
 
 
 
 
Résumé(s) : 
Type Tells Tales focuses on typography that is integral to the message or story it is expressing. This is type that speaks – that is literally the voice of the narrator. And the narrator is the typographer. This can be quite literal, for example when letters come from the mouth of a person or thing, as in a comics balloon. It can be hand lettering, drawn with its own distinctive peculiarities that convey personality and mood. Precedents for contemporary work might be in Apollinaire’s calligram ‘Il pleut’ or Kurt Schwitters’ children’s picture book The Scarecrow, or in Concrete Poetry, Futurist ‘Words in Freedom’ or Dadaist collage. Seeking out examples in the furthest reaches of graphic design, Steven Heller and Gail Anderson uncover work that reveals how type can be used to render a particular voice or multiple conversations, how letters can be used in various shapes and sizes to create a kind of typographic pantomime, and how type can become both content and illustration as in, for example Paul Rand’s ‘ROARRRRR’. Letters take the shape and form of other things, such as people, faces, animals, cars or planes. There are examples of how typographic blocks, paragraphs, sentences and blurbs can be used to guide the eye through dense information. (site de l'éditeur)
 
Type Tells Tales se concentre sur la typographie qui fait partie intégrante du message ou de l'histoire qu'elle exprime. C'est la typographie qui parle - c'est littéralement la voix du narrateur. Et le narrateur est le typographe. Cela peut être très littéral, par exemple lorsque les lettres viennent de la bouche d'une personne ou d'une chose, comme dans une bulle de bande dessinée. Il peut s'agir d'un lettrage à la main, dessiné avec ses propres particularités qui transmettent la personnalité et l'humeur. À l'origine de créations contemporaines on peut trouver le calligramme "Il pleut" d'Apollinaire ou le livre d'images pour enfants de Kurt Schwitters, "L'épouvantail", ou la poésie concrète, les "Mots en liberté" futuristes ou le collage dadaïste. En cherchant des exemples dans les domaines les plus éloignés de la conception graphique, Steven Heller et Gail Anderson découvrent des travaux qui révèlent comment la typographie peut être utilisée pour rendre une voix particulière ou de multiples conversations, comment les lettres peuvent être utilisées sous différentes formes et tailles pour créer une sorte de pantomime typographique, et comment la typographie peut devenir à la fois contenu et illustration comme dans, par exemple, "ROARRRRR" de Paul Rand. Les lettres prennent la forme d'autres choses, comme des personnes, des visages, des animaux, des voitures ou des avions. Des exemples sont proposés pour monter comment les blocs typographiques, les paragraphes, les phrases et les flous peuvent être utilisés pour guider l'œil à travers une information dense. (rameau)
 
 
 
Sommaire : 
Introduction
1. POETICS
Filippo Tommaso Marinetti
Hendrik Nicolaas Werkman
John Cage
Walasse Ting
Barrie Tullett
Antonius Bui
Dylan McDonough
Dirk Hagner
Agrafka Studio
Allen Crawford
Bianca Bunsas
Herman Inclusus
Pedro Antônio Gabriel Anhorn
Warren Lehrer
2. DRAMATICS
Francis Picabia
Leo Lionni
Robert Massin
Warren Lehrer
Maira Kalman
Molly Leach
Stuart Sharpe
Jonny Hannah
Tom Hingston
Peter Blegvad and Andrew Swainson
Patrick King
3. MANIFESTO
Paula Scher
Paulo Soleri
Johanna Drucker
Richard Eckersley
Sawdust
John Hendrix
Isabel Seiffert
Lora Fosberg
Laurie Rosenwald
John Passafiume
Nick Reeve
Natali Cohen
NOT A BENE Visual (NBv)
Annie Vought
Jack Summerford
Oliver Munday
Carolyn Sewell
4. MONUMENTAL
Alida Sayer
Ariane Spanier Design
Brian Rea
Daniel Patrick Helmstetter
Lust
Timothy Goodman
Rogers Eckersley Design (RED)
5. CLASSICS
Kiril Zlatkov
Sam Winston
Damián Sena
Hermes Mazali
Pilar González Bergez
6. TYPOPLAY
Fortunato Depero
Corita Kent
Marian Bantjes
Philippa Wood
Cyla Costa
Church of Type
Wael Morcos
Ebon Heath
Angie Butler and Philippa Wood
Chank Diesel and Anne Ulku
Brian Scott Bagdonas
Jamie Clarke
Jason Permenter
7. ALPHABETICS
Bruno Munari
Roberto de Vicq de Cumptich
Ross MacDonald
Milton and Shirley Glaser
Werner Design Werks
Designers & website list
 
 
 
Sujets : 
Z246. H45 2017
 
 
Origine de la notice : 
YDX
 
Liens externes
Worldcat :